neděle 10. února 2013

Hledáte se? Nalézáte v sobě talenty a přednosti?

Často slýchávám,  že je důležité nalézt sám sebe. Jak je důležité nalézt sám v sobě talenty a přednosti. A taky nalézt nedostatky, které nás blokují a díky kterým se nám nedaří, tak jak by mohlo. Někdy když si pročítám stránky zaměřené na osobnostní růst, tak přemýšlím jestli tohle je potřeba. Potřeba být dokonalým. Potřeba pořád se vyvíjet. Potřeba něco dělat.

Když nad tím tak přemýšlím,  přemýšlím o tom, jaké sám mám nedostatky, co musím udělat, co se musím naučit, jakou bych měl mít povahu.... STOP.

Tohle bych určitě neměl cítit. Některé rady a techniky mohou být nápomocné to ano, ale vše potřebuje svůj čas. Navíc zaměřováním se na věci, které nechceme, nebo se nám nelíbí, tak to vše jen vlastně posilujeme.

Vývoj rozvíjení osobnosti by měl být pomalý s dostatkem odpočinku pro vstřebávání informací. Nevidím nic špatného, když lidi odpočívají, kouknou na nějakou americkou komedii, kde se uvolní a vypnou. Vždyť žijeme ve světě plném informací a na chvilku když se zastavíme. Odpočineme si, tak nám půjde všechno lépe. Nazval bych to takovou tou pasivní meditací.

Někteří využívají tolik technik od programování podvědomí, pozitivní afirmace, vizualizace, ..... , ale nejvíce fascinující na tady tomto je to, že tihle lidé většinou chtějí něčeho dosáhnout, ale když přijde na věc, když už by mohly udělat ve svém životě zvrat, tak se objeví slovní věta ''nemám čas''. Popravdě ani se nedivím, že není čas k akci :-)

Závěrem bych chtěl říct, že osobnostní rozvoj je důležitý, ale důležitější je pořádný odpočinek. Zaměřováním se na minulé chyby, to se nic nevyřeší. Vyřešit se dají, když budete v přítomnosti a v harmonii sami se sebou (tím pádem jim budete i předcházet), takže ano, zase jde o soustředění se na přítomnost. Když hledáte ukryté talenty v sobě, zaměřit se opět na přítomnost, v čem jsem teď dobrý? Co mne teď baví, uspokojuje...? Za rok to budou zase třeba jiné talenty, které můžete vylepšovat, nebo jen něco přibude nebo ubude.

Všichni jsme v tomto okamžiku dokonalí. Mějte sami sebe rádi.. zdravá sebeúcta a sebeláska je klíč, který otvírá další dveře. :-)

A ten kdo tvrdí, že nejste dokonalí, tak projektuje jen svou nedokonalost, kterou k sobě cítí.













7 komentářů:

  1. V poslední době vyvádím šílený, nepochopitelný blbosti, které jsem i sama brala něčím, co bych nikdy dělat v životě nemohla. Třeba jsem si v životě řekla, že bych nikdy. NIKDY bych nechtěla přestat jíst a nikdy bych si o sobě nemohla myslet, že jsem tlustá, protože tlustá nejsem. Nikdy jsem nepobírala všechny ty lidi kolem sebe, proč to vlastně dělají. Přesvědčovala jsem je, že dělají hloupost.
    Nikdy bych ale neřekla, že se do toho jednou potopím i já a .. Zkrátka takhle. Když mě někteří lidé joo neměli hodně rádi, tak jsem nad tím mávla rukou a řekla, že je to vlastně jedno, že se nikomu přece vtírat nebudu. A nemusím. V tu dobu jsem měla okolo sebe tolik jiných lidí, které jsem měla a mám ráda. A to mi stačilo.

    OdpovědětVymazat
  2. To víš, Každoročně si nemůžeme ujít takové to.. jak to říct.. Jeden čas jsme se neměli rádi s holkami, které byly takové.. načinčané a které prostě.. Asi víš a znáš to. :D
    Tenkrát jsem opravdu nevěděla, že půjdou lidi na můj.. fakt stupidní nápad.. A to ten, že jim uděláme neuvěřitelný bordel na stole, protože ony měly službu a musely to uklidit. .. Byla u togo legrace a tyhle holky.. Prostě se nám to vracelo, ale dali jsme to. :D byla to sranda, ta jedna se rozbrečela, když si zlomila nehet a.. prostě tak. :D
    Někdy je prostě opravdu nejlepší vypnout a vykašlat se na všechny ty chyby a nedostatky.

    OdpovědětVymazat
  3. Jenomže nemůže tomu být na furt. A tohle jsem dělala až doposud. A co se tím vyřešilo? Absolutně vůbec nic, všechno se mi vrátilo. A já si tak naivně myslela, že to skončí a bude to jiný.

    Ale po celou tu dobu, co jsem se snažila to pustit pryč,.. se to hromadilo. A pak jsou chvíle, kdy se to proti mě všechno postaví.. a já netuším, co dělat a ztrácím se v tom.

    A pak si říkám, žjestli vlastně dělám vůbec něco správně. Nenávidím se za všechno, co jsem kdy dělala. A nemám chuť něco spravovat, něco hodit za hlavu a říct si,.. že to bude dobrý, pousmát se a nechat to být. Prostě jít dál. A tak .. už nějaký ty měsíce stojím na tom stejném místě a nevím, kam jít a kudy se hnout a..

    OdpovědětVymazat
  4. Dopadlo to až tak, že nedokážu jít a nedokážu se na nikoho podívat .. Ani na ty, kterých jsem si v životě tolik vážila a.. .. Dokonce se mi stalo, že jsem se měla sejít s kamarádem, kterému jsem kdysi pořád radila. Vlastně mi chodíval brečet na rameno a já ho uklidňovala :D A říkala mu, že to nesmí tolik třešit. protože jak přichází to špoatné, musí přece přijít i to dobré. A kdy odejde to špatné? Až na to budeme připraveni.. A budeme tomu věřit, že to skončilo. A že příjde to pěkné.
    Zkrátka tam na mě čekal.. A .. já přišla,.. ano. Jenomže..jakmile na mě začal mluvit a podíval se na mě,.. protstě jsem to nějak nedala. :).. Těžko vysvětlovat.. takhle. :D :) Utekla jsem. :D .. :) :D

    Nové informace.. jak jsi psal tedy.. Ale vzpomněla jsem msi na to, že .. vždycky jsem měla problémy si něco pamatovat, už jako malá jsem se nic nechtěla dovídat. Nic mě nezajímalo. A nechtěla jsem opravdu nic nového vědět. :D Dokonce jsem prý ani nechtěla mluvit. :) S nikým. A začala jsem, až když se narodila po roce a půl ségra. :) :D
    Jako malá jsem si myslela, jak moc hnusná holka jsem a že si nikdy nemůžu dovolit se bavit s kýmkoliv. Říkala jsem si, že na to nemám. Že jsou na světě krásní a pěkní lidé a že já jsem bohužel ta druhá. A že taková musím být. Že se mi neustále něco nedaří. .. To proto, že jsem odjakživa nemehlo, takže tak.

    OdpovědětVymazat
  5. Takovou dobu to všechno.. prostě to neustále mám v sobě a za tu dobu jsem to nebyla schopná někomu říct, tolik věcí si řeším už jakou dobu sama. Už od základky.. od 1. třídy jsem nebyla mámě schopná říct, že mi něco je, že mi je třeba špatně,.. nebo tak. :) Natož se jí a nebo někomu jinému,.. s něčím svěřit. :)

    S tou sebeláskou a sebeúctou.. to.. asi nebude tak lehké. :) Nedokážu to.. se mít ráda a vím, že takových lidí se najde příliš až moc. nějak si stále myslím, že si to za to všechno nezasloužím.

    popravdě v poslední době dělám záměrně jen to, co jsem vždycky považovala tím špatným. A stále nemůžu přijít, proč. Možná pro to, abych se nějak potrestala?.. Nevím. Ale tenhle článek jsi napsal moc hezky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Eolie, děkuju za příspěvky, takhle na dálku se těžko radí, nicméně Ti doporučím jeden úžasný film. Jmenuje se Miluj svůj život, třeba v něm najdeš nějakou inspiraci, motivaci.. odkaz na celý film na youtube je: http://youtu.be/-eGE77NeggQ .

      Vymazat
  6. Ďakujem za povzbudenie a máš pravdu, že prvý krok a dôležitý je uvedomenie si toho, čo chcem zmeniť a mať snahu to aj urobiť. ;-)

    Inak tento tvoj článok ma dosť zaujal, lebo ja sa práve snažím o to zlepšiť a nie, nebyť dokonalá, lebo to už som, taká aká som. :D A každý je dokonalý taký je. Ale chcem proste nejaké veci zmeniť, pretože teraz sa necítim práve šťastná sama so sebou. Preto tá zmena. Ale posledné dni som mala pocit, že nejak to nezvládam, stále sa len zlepšovať a robiť všetko pre úspech.. Máš pravdu, že všetko príde postupne, a že treba si aj odpočinúť. To aj urobím. :-D Lebo neustále premýšľanie a snaha zdokonaľovať sa vedia asi len k tomu, čo sa mi práve deje, že som ešte viac nespokojná... Takže idem vypnúť. :-)

    OdpovědětVymazat